Frågor

Fick en fråga från en förvirrad tjej som undrade lite om gymnasiet och vilken linje jag går i och så vidare. Till att börja med så går jag på världens mysigaste skola! Naturprogrammet på Enskilda Gymnasiet. Inte det som ligger i Täby utan The Real Deal inne i Vasastan mitt i Stockholm med utsikt över hela världen på högsta vången känns det som.
Skolan är liten, 90 elever tas in varje år, 60 på naturprogrammet och 30 på samvetarprogrammet så det ger en cosy stämning. Vad man vill gå på för program är helt individuellt, alla har olika drömmar. Jag själv vill bli kirurg men till alla er som är osäkra så råder jag er att välja naturprogrammet, då har ni alla möjligheter i världen! Men det ska ni ju såklart bara göra om ni gillar naturämnena, annars kommer de tre nästa åren bli riktigt jobbiga. Men man ska heller inte tänka att det verkar för svårt, går man in med rätt inställning så blir allt roligt!
 Vi hade en jätterolig Halloween där nästan alla gick in för det och klädde ut sig, hela skolan var utsmyckad (något som är möjligt just för det är ganska litet) och vi bjöds på massor med godis och roliga tävlingar.
Vad jag blir störd över är att alla verkar ha sådana fördomar om Enskilda, alla har hört saker och tror att det är världens snobbskola - HELT TVÄRTOM! Jag känner såklart inte alla, men vad jag vet är att alla är så trevliga, alla är öppna! Många tror också att eftersom det var en privatskola för några år sedan så måste man ha vissa förmåner för att komma in. Inte sant det heller, VEM SOM HELST kan söka och det spelar inte roll vem man är, alla är öppna för nya människor och man knyter kontakter väldigt lätt. Vi har väldigt många lag (fotboll, volleyboll, basket, skytte, rodd) på skolan så är man sportintresserad kommer man i kontakt med dem man kanske inte skulle prata så mycket mer annars. Jag själv är målvakt i fotbollslaget och i höstas vann vi och killarna en årlig fotbollsturnering som vi har med de andra skolorna Sigtuna, VRG, Grenna och Lundsberg.
En annan liten rolig sak är att på vår skola gick kronprinssesan Victoria, Madeleine, Karl Philip och den svenska Victoria's Secret modellen Elsa Hosk. Bara lite kul att veta :)
 Enskilda är helt rätt för dem som gillar att plugga och som siktar högt. Som söker trevliga och snälla kompisar och en fin skola med roliga traditioner!


Kommentarer
C

Själv bor jag på Grenna, efter en ganska lustig historia kom jag inte på Enskilda, men eftersom att jag inte hade någon stans att bo i Stockholm går jag på Grenna (jag bor här)...

Iaf, din blogg är jättefin :) Gillar dina bilder. Har du gjort designen själv?

Svar: Jaha men gud vad kul att du hittade min lilla blogg! Näe det är ju inte så lätt att hitta bostad där och skolan har själv inget internat som Gränna. Jag bor lite utanför i en av förorterna :) Men var du med på fotbollen?Tack så mycket, du själv har också jättefina bilder! Dock tog jag designen från en av bloggs mallar och pysslade lite själv.
Anna

2012-12-01 @ 16:59:56
URL: http://rimfrosts.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annas blå dagbok

Flicka, 17 år.Jag är en naturvetare som bor i Stockholm med höga ambitioner och stora drömmar. I denna dagbok skriver jag var dag om vad som händer i mitt liv, favorit-musik, mattips och så får ni också ta del av mitt stora fotografi intresse och annat som dyker upp i mitt huvud. Bisous

RSS 2.0